25 Aralık 2024 Çarşamba

Mustafa Kemal Atatürk

10.05.18 AYDIN TİCARET BORSASI OLIVTECH FUARINDA YERİNİ ALDI

10.05.18 AYDIN TİCARET BORSASI OLIVTECH FUARINDA YERİNİ ALDI

 Bu yıl 8. si gerçekleşen Olivtech 2018 “Gurme İzmir”  Zeytin, Zeytinyağı, Süt Ürünleri, Şarap ve Teknolojileri  Fuarında Aydın Ticaret Borsası Yerini Aldı

8. Olivtech 2018 “Gurme İzmir” Zeytin, Zeytinyağı, Süt Ürünleri, Şarap ve Teknolojileri  Fuarı  Aydın Ticaret Borsası standında Borsa üyelerinin markalı zeytin, zeytinyağı, zeytinyağlı sabun ürünlerinin  tanıtımının yanı sıra, yerli ve yabancı ziyaretçilere Uluslararası Zeytin  Konseyi (International Olive Council / IOC ) tarafından akredite olan Aydın Ticaret Borsası Tadım Paneli Uzmanları  tarafından 09-12 Mayıs 2018 tarihleri arasında fuar süresince zeytinyağı tadımı yaptırılarak, kaliteli zeytinyağında olması gereken özellikler hakkında bilgiler verilecek.

“Türkiye’de kişi başına düşen zeytinyağı tüketiminin ve zeytinyağı markalarının arttırılması gerekiyor”

Aydın Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Fevzi Çondur yaptığı açıklamada; Türkiye’de kişi başına düşen zeytinyağı tüketiminin ve zeytinyağı markalarının daha da arttırılması gerektiğini ifade ederek,  zeytinyağı üreticisi beş büyük ülke içinde yer almamıza rağmen,  diğer üretici ülkelerle karşılaştırıldığında, halen kişi başına tüketim miktarı 1,5 -2 kg gibi  son derece düşük seviyededir.  Bu rakam bazı ülkelerde ortalama 22 kg.’a ulaşmaktadır. Ülkemizde zeytinyağı tüketimi, ağırlıklı olarak üretim bölgeleri olan Ege, Marmara ve Akdeniz Bölgelerinde yoğunlaşmaktadır. İç ve Doğu Anadolu’da  bu oran yok denecek kadar az ve zeytinyağı adı altında başka yağlar tüketilmektedir. Uluslararası Zeytin  Konseyi (International Olive Council / IOC) tarafından akredite olan Aydın Ticaret Borsası Tadım Paneli  uzmanlarımız, fuar süresince tüketicilerle birebir görüşerek, tüketicilere kaliteli zeytinyağını nasıl ayırt edebileceklerini, tadım yaptırarak anlatacaklardır. Tüketicilerimiz tadım konusunda bu şekilde bilinçlendirildiği takdirde hem tüketim arttırılabilir, hem de tağşiş bir nebze de olsa minimize edilebilir.  Amacımız  “bilinçli bir tüketici kitlesi oluşturarak, ülkemizde düşük olan zeytinyağı tüketiminin arttırılmasıdır.” İfadelerine yer verdi.

OLIVTECH, fuarı Zeytinyağı sektörü adına kıymetli bir fuardır

 Zeytin ve zeytinyağı üretim zincirindeki önemli firmaların katılımcı olduğu, yerli ve yabancı alıcı ve satıcıların bir araya geldiği,  önemli iş bağlantıları yapma imkanı sunan OLIVTECH, fuarı Zeytinyağı sektörü adına kıymetli bir fuardır. Emeği geçenlere teşekkür ediyor, fuarda yer almaktan mutluluk duyuyoruz. İfadelerine yer verdi.

TÜRİB
TOBB
Rekabet Kurumu
Ticaret Bakanlığı
Tarım ve Orman Bakanlığı