22 Aralık 2024 Pazar
Aydın Valiliği AB Dış İlişkiler Koordinasyon Merkezi ve Aydın Ticaret Borsasının tarım ve gıda alanında faaliyet gösteren KOBİ’lerin uluslararasılaşma, yeni ticari ağlar ve pazarlar geliştirme kapasitelerini artırmayı amaçlayan Avrupa Birliği Projesi olan M.I.N.D’ ın beşinci toplantısı İtalya FORMAPER şirketinde gerçekleştirildi.
Aydın Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Ülgen, ve Proje Sorumlusu Fevzi Çağrı Menderes projenin Türkiye ortağı olarak Kurumlarını temsilen katılım sağladılar.
2016 Kasım ayında Castellon’da gerçekleştirilen Proje toplantısının devamı niteliğindeki 5. Toplantıda, KOBİ ve Ekonomi bölümü, yeni mezun öğrencilerinin dış ticaret alanında ortak çalışmalarına yardım edecek karşılıklı görüşme olanağı yaratmak, ilerisi için istihdam kanalları açmak ve proje ortakları proje sonunda oluşturulacak açık kaynak kütüphanesi için seçmiş oldukları konular ile ilgili araştırmalarını ve kendi dillerine çevirilerini tamamlayarak, gelecek toplantı için yeni görevler hakkında bilgi alışverişinde bulundular.
Aydın Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Bosnalı, proje tamamlandığında proje web sitesi http://mind.prismsrl.it/tr/ üzerinden pek çok dilde uluslararasılaşma konularında kapsamlı bir açık kaynak kütüphanesi oluşacaktır. Aydın Valiliğimiz ile birlikte çok uluslu bir proje ağı içerisinde yer almaktan gurur duyduğunu belirtti.
5 ayrı ülkeden 10 proje ortağının katıldığı Pazarlama, Uluslararasılaşma ve Kalkınma (M.IN.D. Marketing, Internationalization & Development) Projesi Erasmus+ Mesleki Eğitim Stratejik Ortaklık projesidir.
Projenin amaçları;
Kurumsal, ekonomik ve eğitim açısından istikrarlı bir Avrupa ağı oluşturmak;
Avrupa düzeyinde "Uluslararası Pazarlama Yöneticisi" meslek profilini analiz etmek, tasarlamak, test etmek, doğrulamak ve yaygınlaştırmak;
· KOBİ’lerin (tarımsal gıda alanında faaliyet gösteren) uluslararasılaşma işlemlerini desteklemek,
· Pazar fırsatlarını belirlemek ve ilgili stratejilerin kabulü için iç ve dış yatırım kaynaklarını analiz etmek,
· Uluslararası pazarlama stratejilerini belirlemek,
· İhracat planlarının belirlenmesinde KOBİ’lere rehberlik etmek,
· MIND projesinde geliştirilecek yaygın eğitim standartlarının geçerliliğini sağlamak;
Açık öğretim materyallerini kullanarak öğrenmede dijital entegrasyonu artırmak, KOBİ’lerin uluslararası korunmasında stratejik planlamaya yönelik rekabet edebilirliklerini sağlamaktır.