21 Aralık 2024 Cumartesi
Firmanızın kuruluş hikayesini bizimle paylaşır mısınız? Oleogustus ismi nasıl ortaya çıktı ve bu ismin markanızı nasıl temsil ettiğini düşünüyorsunuz?
Firmamız, 2019 yılı temmuz ayında Oleogustus adıyla kuruldu. Oleogustus bilimsel olarak kanıtlanmış, yağın damakta bıraktığı altıncı tat olarak literatüre girmiştir. Bu isimle, okuduğum bir kitapta tanıştım ve bizim için çok uğurlu bir isim oldu.
Yaşadığımız coğrafyanın bize sunduğu hazineler ile tecrübelerimizi bir araya getirerek; incirimizi, zeytinimizi, zeytinyağımızı, meyvelerimizi, sebzelerimizi taze, paketli ve şişeli halleriyle hazırladık. Tüm doğal ürünlerimizi Germencik Organik Pazar markası adı altında müşterilerimize sunduk.
Yöresel ürünlerinizi seçerken ve üretirken hangi kriterleri göz önünde bulunduruyorsunuz?
Aydın’ ın toprağının verimliliği, ürün çeşitliliği, gerçekten çok kıymetli. Biz ürünlerimizi, çiftçilerimizin özenle yetiştirdiği, ilaçsız, doğal ve organik olarak ürettiği ürünlerden tercih ediyoruz. Paketleme sürecinde, kadın çalışanlarımızla birlikte, hijyenin çok önemli olduğunun farkında olarak titizlikle çalışıyoruz.
Hijyen ve kalite standartlarınızı nasıl sağlıyorsunuz? Bu süreçlerde hangi aşamalara dikkat ediyorsunuz?
Gıda Tarım İl Müdürlüğü'nün gıda yönetmeliğine uygun olarak çalışmalarımızı yürütüyoruz. Danışman firmalarımız, sık sık şirketimizi ziyaret ederek denetimler yapıyor. Ürünleri hazırlama aşamasında tüm hijyen kurallarını titizlikle uyguluyor, sağlıklı saklanması için de uygun ortam ve koşulları sağlıyoruz. Her geçen gün kendimizi yenilemek ve daha da geliştirmek için araştırmalarımızı gerçekleştiriyoruz.
Ürün çeşitliliğiniz hakkında bilgi verebilir misiniz? En çok tercih edilen ürünleriniz hangileridir?
Yaklaşık yüz elli adet ürün çeşitliliğimiz bulunuyor. Bu ürün gamı hem alım hem de stoklama süreçlerinde oldukça meşakkatli ve yoğun bir çalışma gerektiriyor. Ürünlerin devamlılığını sağlamak kolay değil; iyi bir ekiple bu süreci daha kolay yönetiyoruz.
Çarıklar dağ incirimizle ülkemizde artık en iyi marka olmuş durumdayız. İncirimizin yanında soğuk sıkım zeytinyağımız, Dalama bölgemizin enginarları, Koçarlı’nın dağlarından topladığımız kozalaklarımız ile yaptığımız kozalak şurubumuz, Taşköprü sarımsağımız ile kurduğumuz en doğal limon sarımsak kürümüz en çok tercih edilen ürünlerimizden. Aslında tüm ürünlerimizin çok tercih edildiğini göğsümüzü gere gere söyleyebiliriz. Tüm ürünlerimiz hem iç piyasada hem de ihracatta kendisini ispatlamış durumdadır.
E-ticaret siteniz üzerinden satış yapmanın avantajları ve zorlukları nelerdir? Bu alanda karşılaştığınız en büyük zorluk nedir?
Pandemi sürecinde, e-ticaretin önem kazandığı bir süreçte biz de e-ticarete geçen firmalardan biri olduk. İnsanların evlerinden çıkamadığı ve işlerine gidemediği bir dönemde üretimimizi sürdürerek e-ticaret satışlarımızı başarılı bir şekilde yönettik. Pandemi dönemi boyunca sağlığa katkı sağlayabilecek ürünler araştırdık ve bu ürünleri online pazarda sunduk. Zorluklarla karşılaşmadık, tam tersine e-ticaret bizim için büyümenin ve tanınmanın anahtarı oldu. Pandemi döneminde yaklaşık 70 bin perakende, 400 civarı kurumsal müşteri portföyüne ulaştık. Siparişlerimizi ertesi gün teslim ederek müşteri memnuniyetimizi ve güvenimizi arttırdık. Sonrasında kalitemizi korumak, doğal ürün üretme, insan sağlığına katkıda bulunma amacıyla çizgimizden çıkmadan yolumuza devam ettik.Karşılaştığımız tek zorluk ekonomik sarsıntılardan dolayı müşterilerimizin alım güçlerinin azalması oldu. Bunu; maliyetlerimizi en asgari seviyelerde tutarak dengelemeye, müşterilerimizin bütçelerine göre kalitemizden ödün vermeden fiyatlarımızı belirlemeye çalışarak atlatmayı başardık.
Markalaşma süreciniz nasıl ilerledi? Borsamızın Marka Patent ve Danışmanlık Ofisi’nden almış olduğunuz danışmanlık hizmetinin firmanıza katkıları neler oldu?
Şirketimizin kuruluş aşamasında, öncelikle bir muhasebeci ile görüştük ve ardından Aydın Ticaret Borsası ile temasa geçtik. Bu görüşmeler sonucunda, KOSGEB’ ten yararlanabileceğimizi ve markalaşma sürecimizi hızlandırabileceğimizi öğrendik. Marka patent danışmanlık ofisinden arkadaşlar bize çok yardımcı oldular. Özellikle KOSGEB tarafına yönlendirilmemiz konusunda sağladıkları destekler, süreçlerimizi hızlandırdı.
10 gün gibi kısa bir süreçte birçok sorunu çözdük ve KOSGEB ile bağlantılarımızı yaklaşık 1-2 aylık bir sürede kurduk. KOSGEB’den makine ve ekipman desteği alarak, üretimimizi ve markalaşma sürecimizi hızlandırdık. Bu noktada Aydın Ticaret Borsası ve ekibine çok teşekkür borçluyuz. Sağladıkları destek ve yönlendirmeler, markamızın oluşmasında büyük katkı sağladı.
Oleogustus olarak Borsamızın coğrafi işaret tescilini sağladığı Aydın Kestanesi ve Aydın Çam Fıstığının coğrafi işaret etiketine ürünlerinizde yer veriyorsunuz. Coğrafi etiket kullanımı markanız için ne tür avantajlar sağlıyor?
Aydın Kestanesi ve Aydın Çam Fıstığı konusunda Aydın Ticaret Borsamız ile koordineli bir şekilde çalışıyoruz. Aydın kestanemiz, özellikle Atça ve Nazilli ilçemizin dağlık alanlarında yetişiyor. Bu bölgelerde, kestanemiz şekerci kestanesi olarak mükemmel lezzeti ve tadı ile ön plana çıkıyor. Aydın kestanemizi hem çiğ olarak hem de kestane şekeri olarak işleyerek satışa sunuyoruz.
Tescil işlemlerinde, Aydın Ticaret Borsası'ndan Emine Hanım ile iletişim kurarak hem kestane hem de çam fıstığı için coğrafi işaret tescili aldık. Şimdi hem iç piyasada hem de yurt dışında ürünlerimizi coğrafi işaretli etiketlerle satışa sunuyoruz. Coğrafi işaret ambleminin, müşterilerimizde güven oluşturduğunu, satış performansını artırdığını düşünüyoruz. Bu süreçte emeği geçen özellikle Aydın Ticaret Borsası ve Emine Hanım’a birlikte geçirdiğimiz bu başarılı süreç için teşekkür ediyoruz.
Gelecek planlarınız ve hedefleriniz nelerdir? Yeni ürünler veya projeler hakkında bilgi verebilir misiniz?
Yeni bir işletme alanı kurmayı planlıyoruz. Bu işletme, 2000-2500 metrekare kapalı bir alanda, yol kenarında yer alacak. Bu konum, doğal ürünlerin satılabileceği ve aynı zamanda kahvaltı ve zeytinyağlı yemeklerin sunulabileceği bir yer olacak. İnsanlar, bu tesisimizde dinlenip, doğal ürünlerimizi tadabilecekler. Tamamen doğal ve bölgemizdeki ham maddeleri kullanarak kendi ürettiğimiz ürünleri yol kenarındaki işletmemizin ön bölümünde satmayı hedefliyoruz. Bu işletme, bir dinlenme tesisi gibi hizmet verecek.
Ayrıca, laboratuvar bölümümüzde yeni ürünler ve projeler üzerinde çalışıyoruz. Özellikle obeziteyle mücadele etmek amacıyla şekersiz ürünler geliştirmek için araştırmalar yapıyoruz. Şekersiz ürünler üretme konusunda yoğun çalışmalarımız var. Malum, obezite ülkede hızla büyüyen bir sorun ve beslenme bilincini artırmak amacıyla kilo aldırmayan, sağlıklı ürünler geliştirmek istiyoruz. Bu ürünleri, insanların metabolizmasına katkı sağlayacak şekilde tasarlıyoruz.
Önümüzdeki günlerde bu projeler ve yeni ürünler hakkında daha fazla bilgi vereceğiz. Hedefimiz, doğal ve sağlıklı ürünler sunarak insanların beslenme bilincini artırmak ve sağlıklı yaşamlarına katkı sağlamak.
Tüketicilere ulaşmada hangi pazarlama stratejilerini kullanıyorsunuz? Sosyal medyanın bu süreçteki rolü nedir?
Bu zamana kadar yaklaşık 70 bin kişilik müşteri portföyümüzle güçlü bir iletişim ağımız var. Müşterilerimizin tüm iletişim bilgileri bizde mevcut. Düzenli olarak müşterilerimizi arayıp hâl hatır soruyor, müşterilerimizin gıda ihtiyaçlarını öğreniyor, tekrar talep ettikleri ürünlerimizi gönderim sağlayarak müşterilerimizle kurduğumuz güçlü aile bağlarımızı koruyoruz. Bu iş için kendini oldukça yetiştirmiş, özveriyle çalışan, güçlü, müşteri temsilcisi ekip arkadaşlarımıza sahibiz.
Sosyal medya platformlarında da pazarlama ve satış çalışmalarımız mevcut. Pazarlama ve satış ekiplerimiz, çağrı merkezi ve sosyal medya üzerinden yoğun bir satış ağı içerisindeler. Sosyal medya sayesinde müşterilerimize daha hızlı ulaşıyor, görsel, video ve canlı tanıtım paylaşımlarımızla daha etkili hizmetler sunabiliyoruz. Sosyal medya aracılığı ile müşterilerimiz günün her saati bizimle iletişime geçebiliyor, sorular sorabiliyor, bilgi alabiliyor ya da sipariş oluşturabiliyorlar.
Son olarak, tüketicilere ve genç girişimcilere iletmek istediğiniz bir mesaj veya tavsiye var mıdır?
Genç girişimcilere önerimiz işlerini insan odaklı projeler üzerine kurgulamalarıdır. Para kazanmak elbette önemli, ancak günümüzde sürdürülebilir ve istikrarlı bir ticaret için insan odaklı projelerin planlanması gerekmektedir. İnsan hayatını ön planda tutmak, insan sağlığına değer vermek başarılı ve uzun ömürlü bir iş kurmanın ilk anahtarıdır. Sadece para kazanmanın hedeflendiği projelerde, başarı sağlanamaz, sürdürülebilirlik olmaz, saman alevi misali söner gider.
Tüketicilerimize mesaj olarak, bilinçli ve sağlıklı seçimler yapmalarını, doğal, organik, şekersiz ve glütensiz ürünleri tercih etmelerini, hazır yiyeceklerden kaçınmalarını söyleyebiliriz.
Son olarak, Germencik Organik Pazar, kalitesini ve güvenirliliğini müşterilerine sonuna kadar sunmuş bir markadır.
Oleogustus Ltd. Şti. yola çıktığı ilk günden bugüne kadar doğruluk ve dürüstlük çizgisinden şaşmamış, büyük emekler, özverili çalışmalar ve sonsuz çabalarla bugüne gelmiş, yoluna müşterilerinden aldığı ilham ve destekle devam etmiş, ülkesine yüksek katma değer sağlama yolunda ilerleyen büyük bir firmadır.