21 Aralık 2024 Cumartesi
Referans Numarası:TR32/23/TD/0018 GEKA/TD
Program: Güney Ege Kalkınma Ajansı/Teknik Destek Programı
Proje Başlangıç- Bitiş Tarihi: 7/8/9 Mayıs 2024-30 Temmuz 2024
Bütçe: 100.000 TL
Avrupa Birliği ülkeleri iklim değişikliği ile mücadele ederken kaynak bağımlılığının da azaltılmasını amaçlayarak daha az enerji tüketen, temel hammaddeler yerine geri dönüştürülmüş içerik kullanılan, geri dönüştürülebilir ürünler üretilmesine yönelik politikalar izlemektedir. Sürdürülebilir üretim anlamına gelen dönüştürülebilir ürün, yalnızca çevre sorunlarıyla ilgilenmekle kalmayıp, ekonomik ve çevresel etkileri de beraberinde ele almaktadır. Bu kapsamda döngüsel ekonomi modellerinin Borsamız üyeleri tarafından benimsenerek sürdürülebilir üretim girişimlerinin uygulanması ve inovasyon nitelikli çalışmalarda belirli temellerin atılması amacıyla ‘’Yeşil Dönüşüm İle Aydınlık İşletmeler’’ projesi oluşturulmuş; proje, eğitim ve danışmanlık faaliyetleri ile yürütülmüştür.
Dcube Döngüsel Ekonomi Danışmanlık ve Sürdürülebilirlik Ticaret Anonim Şirketi aracılığıyla, 7-8-9 Mayıs 2024 tarihlerinde gerçekleştirilen ve İlimizde zeytin, zeytinyağı, incir üretimi veya ticaretinde bulunan firmaların katılım sağladığı eğitimde; Sürdürülebilirlik ve Kalkınma İlişkisi, Biyoçeşitliliğe Yönelik Riskler, Uluslararası Sürdürülebilirlik Gündemi, Avrupa Birliği Yeşil Mutabakat Eylemi ve Uygulamaları, Tarladan Sofraya Stratejisi, Kaynak Verimliliğine ilişkin Uluslararası Standartlar ve Prosedürler (ISO 14046 Su Ayak İzi Analizi), SKDM Karbon Piyasası, Ulusal Emisyon Ticaret Sistemi, Döngüsel Ekonomi, Tarım İşletmelerinde Sürdürülebilirlik Yönetişimin Gelişimi, Finansman Yönetimi ve Yeşil Dönüşüm Finansmanında Ilgili Destek ve Teşvikler konulu anlatımlar sağlanmıştır. Eğitim sonrasında Dcube Döngüsel Ekonomi Danışmanlık ve Sürdürülebilirlik Ticaret Anonim Şirketi yetkilileri ile sağlanan teyide istinaden, proje katılımcıları için daha faydalı olacağı ön görülen iki ayrı rehberin oluşturulması hususu görüşülmüştür. Proje sürdürülebilirliğinin sağlanması amacıyla oluşturulan “İncir Üreticileri İçin Sürdürülebilirlik ve Yeşil Dönüşüm Yol Haritası” ve “Zeytin/Zeytinyağı Üreticileri İçin Sürdürülebilirlik ve Yeşil Dönüşüm Yol Haritası” dokümanları, Avrupa Yeşil Mutabakat çerçevesinde gerçekleştirilen eylemlerin tarımsal faaliyet alanlarındaki çalışmaları desteklemektedir. Bu hususta hem üreticiler hem de ihracatçılar için gerekli görülen mevzuatlar, tarımsal üretimde yeşil dönüşüm rehberi ile tamamlanmış olup; ilimizin başat ürünleri olan zeytin/zeytinyağı ve incir için yeşil dönüşüm çalışmaları hızlandırılmıştır.
“İncir Üreticileri İçin Sürdürülebilirlik ve Yeşil Dönüşüm Yol Haritası” için TIKLAYINIZ.
“Zeytin/Zeytinyağı Üreticileri İçin Sürdürülebilirlik ve Yeşil Dönüşüm Yol Haritası” için TIKLAYINIZ.
Sözleşme Makamı: Güney Ege Kalkınma Ajansı
Pozisyon: Proje Sahibi
Proje No: TR32/22/05/43/23
Proje Başlangıç- Bitiş Tarihi: 27.02.2023- 10.03.2023
Bütçe: 60.000 TL
Temeldeki stratejik niteliklerini ihracat- ithalat haraketliliği ile belirleyen işletmelerin rekabet gücünü arttırabilmesi için tüketicilerin duygusal aktivasyonlarına ulaşması, değişen pazarları gözlemlemesi ve katma değer yaratacak marka analizleri yapması gerekmektedir. Aydın Ticaret Borsası, üyelerinin ticaret kapasitesini geliştirmek, ulusal ve uluslararası rekabet gücünü arttırmak amacıyla Güney Ege Kalkınma Ajansı bünyesindeki 2022 yılı Teknik Destek programına ‘’Markalaşma ve Pazarlamada Yeni Kimlik’’ proje adıyla başvuruda bulunmuştur.
Markalaşma ve Pazarlamada Yeni Kimlik projesi ile Borsamız üyelerine; stratejik marka yönetimi ve nöro pazarlamanın markalaşma üzerindeki etkisi, coğrafi işaret etiketinin önemi, tüketicide marka bilincinin oluşturulması, küresel pazarlama yönetimi, Avrupa perakende pazarı için ikili görüşmelerde önem arz eden etmenler konularında eğitim ve danışmanlık faaliyeti sağlanmıştır.
Dijital ortamda 3 günü kapsayarak toplamda 15 saate tekabül eden eğitim içeriği şu şekildedir:
-Markalaşma eğitimi
-Küresel pazarlama yönetimi eğitimi
Eğitime katılım sağlayan ilgili firmaların AR-GE, pazarlama veya üretim sorumlusu kazanımlarını pekiştirmek; firmaya ait ürünlerin marka ve pazarlama stratejilerini raporlamak üzere danışmanlık sağlanması talebinde bulunulmuş; Katılımcı firmaların eğitimden sonra edinecekleri 3 er saatlik danışmanlık hizmeti ile;
-İşletmelerin araştırma ve bilgi toplama stratejilerini belirleme
-Müşteri ile ilgili göstergeler: müşteriyi elde etme oranları, yeni müşteri kazanma oranları
-Ambalaj tasarımın incelenmesi
-Rekabet analizleri: ürünün rakipleri ve rekabetin hangi boyutlarda olduğu, markanın medya
harcamaları, markaların dağıtım seviyeleri
-Satış-pazarlama sonuçları: pazar büyüklüğü, marka bilinirliği
-E-ticaret durum analizi: sosyal medyada bilinirliği hususlarında incelenmeler yapılmıştır.
Sağlanan Teknik Destek ile ürünlerin psikolojik ve duygusal özelliklerinin marka bütünüyle tüketici bilincinde oluşturulması, Borsamızın tescilini sağladığı coğrafi işaretli ürünlerin marka ile bütünleştirilmesi ve ürünün pazar payındaki artışı yönünde ciddi bir çalışma sonuç bulmuştur.
Sözleşme Makamı: Güney Ege Kalkınma Ajansı
Pozisyon: Proje Sahibi
Proje No: TR32/20/06/73/47
Proje Başlangıç- Bitiş Tarihi: 7-18/06/2021
Bütçe: 47.302 TL
Amaç: Aydın bölgesinin ekonomik ve sosyal alanda kalkınmasına yönelik Borsamız üyelerini ihracatta daha etkin kılarak dış ticaret kapasitenin geliştirilmesi ve dünya piyasasındaki online ayrıcalıklı faaliyetlerin üyelerimize sunulması amaçlanmıştır.
Sonuç:İhracat Uygulamaları ve Sanal Fuarlar Eğitimi ve Danışmanlığı ile, üyelerimizin çoğunluğunu oluşturduğu tarıma dayalı sanayi sektörünün ihtiyaç ve gereklilikleri için ihracat yapmak isteyen firmalara yönelik Aydın Ticaret Borsası web sitesinde dış ticaret yol haritası oluşturulmuş; bugünkü küresel ekonomi koşullarında yurt dışı piyasalarında online faaliyetlerin ayrıcalıklarından yararlanmak ve ihracatın kolaylıklarını tanımak adına e-dış ticaretin güçlü ve zayıf yönleri (SWOT), ihracatçılarımızın karşılaştıkları durumlar üzerine eğitmenimiz ile analizler yapılmıştır.
Sözleşme Makamı: AB Mesleki Eğitim Programı Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projeleri
Pozisyon: Proje Ortağı
Proje No: 2011-1-TR1- LE002-26123
Başlangıç- Bitiş Tarihleri: 06.05.2012/26.05.2012 İtalya
Web sitesi:
www.iscom-modena.it
Bütçe: 35.200 €
Amaç: İtalya’daki lisanslı depoların incelenip Aydın ili için gerekli çalışmalara katkı sağlaması amacıyla düzenlenmiş olup borsamızda bu projede bölgede etkin bir güç olmasından kaynaklı proje ortağı olarak yer almıştır.
Sözleşme Makamı: İç İşleri Bakanlığı Dernekler Başkanlığı
Pozisyon: Proje Ortağı
Proje No: 2013 /E-12
Başlangıç- Bitiş Tarihleri: 2013
Web Sitesi:
http://agikad.org.tr/sayfa-lavanta-kadin-kooperatIfI-56.html
Bütçe: 23.970 TL
Amaç: Aydın ilinde yeni, sürdürülebilir, yurt içinde ve yurt dışında geniş bir pazar ağı bulunan lavanta yetiştiriciliği ile ilimize göçle gelen kadınların iş ve sosyal yaşama katılımları sağlanmak olup hedef kitlede yer alan kadınlarımızla birlikte ailelerinin de ekonomik olarak güçlenmelerine katkı sağlanması amaçlanmıştır. Kadın kooperatifi ile kadın dayanışmasının örgütlenmesi amaçlanmıştır.
Sonuç: Hayata geçirilen projede 40 kadın sosyal yaşama ve üretim faaliyetlerine dahil olmuştur. Ekilen lavanta fidelerinden ilk yıl %3, ikinci yıl %10, üçüncü yıl %60, 4. Yıl %100 oranında lavanta elde edilmiştir. Bir hayırseverin kullanım hakkı tanıdığı 10 dekarlık arazide kadınlarımız organik tarım ve biyolojik mücadele yöntemleri kullanarak lavanta yetiştirmektedir. Hasat edilen lavantalar kooperatif üyeleri tarafından malzemelerle süslenerek nikah şekeri, hediyelik, lavanta yağı, sabunu, esansı olarak satışa sunulmaktadır. Proje sürdürülebilirliği sağlanmış olup ilimizde kadınlarımız için yeni bir iş alanı oluşturulmuştur.
Sözleşme Makamı: Avrupa Birliği
Pozisyon: Proje Ortağı
Proje No: 2015-1-IT01-KA202-004665
Proje Başlangıç- Bitiş Tarihi: 01.09.2015- 31.08.2017
Bütçe: 290.000€
Amaç: M.IN.D. Marketing, Internationalization & Development( Pazarlama, Uluslararasılaşma, ve Kalkınma) projesi, uluslararası iş çevrimlerinde stratejik giriş , kalkınma ve kalıcılığı tanımlamak, aynı zamanda verimli bir şekilde yönetmek için özellikle gıda sektöründe faaliyet gösteren KOBİ’lerin büyümesini ve gelişmesini destekleyecek bir proje olmakla birlikte organizasyon , planlama ve kontrol becerilerini de kazandırması hedeflenmektedir. KOBİ’lerin gelişmesini ve vizyonlarının genişletilmesini amaçlayan bir projedir.
Sonuç: İtalya Salerno Ticaret Odası, Milan Ticaret Odası, Fransa Lyon Ticaret Odası, Barselona Ticaret Odası, Atina Ticaret Odası ile toplantılar yapılarak bilgi alışverişinde bulunulmuştur.
Sözleşme Makamı: GEKA
Pozisyon: Proje Sahibi
Proje No: TR32/15/TD/0084
Proje Başlangıç- Bitiş Tarihi: 21-27/12/2015
Bütçe: 12.000 TL
Amaç: Global PMP ve MS Project programı ile daha etkin bir şekilde proje yazmak için zaman planlamasını öğrenerek yazılacak projelerin görev dağılımını doğru bir şekilde öğrenilmesi ve uygulanabilmesi amaçlanmıştır.
Sözleşme Makamı: Avrupa Birliği
Pozisyon: Proje Sahibi
Proje No: 2016-1-TR01-KA102-030182
Proje Başlangıç- Bitiş Tarihleri: 01.06.2016- 30.06.2016
Bütçe: 47.928 €
Amaç: Zeytinyağının üretimi ve ticaretinde vazgeçilmez yasal bir kriter olan duyusal analizin; Türkiye’de gelişmesini, eğitiminde dışa bağımlılığını azaltacak kalıcı mekanizma ve yapıları oluşturmayı aynı zamanda yeni degüstatörler yetiştirmeyi amaçlamamıştır.
Sonuç: Projenin ilk hareketliliği kapsamında, Aydın Ticaret Borsasının 9 kişiden oluşan uzman Zeytinyağı Tadım panelistleri İtalya’nın Assoform Rimini Forlì-Cesena S.C.a R.L. Eğitim kurumunda iki haftalık “Degüstatör Eğitmenliği” eğitimlerini tamamladılar. “Degüstatör Eğitmenliği & Degüstatörlük” adlı Erasmus+ Mesleki Eğitim Personel hareketliliği projesiyle mevcut degüstatör panelini, degüstatör yetiştiren bir eğitim birimine dönüştürmeyi hedeflemektedir.
Sözleşme Makamı: KOSGEB
Pozisyon: Proje Sahibi
Proje No: 2015-631-1029
Proje Başlangıç- Bitiş Tarihi: 31.08.2015- 31.08.2017
Bütçe 181.603 TL
Amaç: Projenin özel amacı; yağlık memecik zeytininden elde edilen Aydın ili zeytinyağının iç pazar payının ve Aydın Zeytinyağı markalarının artırılması. Projenin genel amacı; Türkiye’de ki kişi başına düşen zeytinyağı tüketim miktarının ve zeytinyağı markalarının artırılması.
Sonuç: 20.000 kişiye zeytinyağı tadımı yaptırılmış ve gerçek bir zeytinyağının tüm karakteristik özellikleri anlatılmıştır.
Sözleşme Makamı: T.C. Ekonomi Bakanlığı
Pozisyon: Proje Sahibi
Proje No: 15.UR-GE.50
Proje Başlangıç – Bitiş Tarihi: 15.10.2015- 07.03.2018
Bütçe: 1.570.000- 1.770.500 USD
Amaç: Aydın’da yöresel gıda sektöründe faaliyet gösteren firmaların, gelişme hızı yüksek ve Türkiye’nin nispeten düşük pazar payına sahip olduğu ülkelere yönelik ihracatının sürdürebilir olarak artırılmasının sağlanması, şirket şçi yapılanmanın ihracat stratejilerine uygun hale getirilmesi, şirketlere sistematik dış ticaret ve pazar araştırması yetkinliği kazandırılması ve hedeflenen yeni pazarlarda ihracata başlamalarını sağlayarak ihracat potansiyelini ve uluslarası rekabet gücünü geliştirmelerini amaçlamaktadır.
Sonuç: 14.02.2018 tarihli ve 007-133 sayılı T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Kobi ve Kümelenme Desteklerine gönderilen yazımızda katılımcı firmaları iş yoğunluğu mazeretiyle proje iştirak edemedikleri bildirilmiş ve projeden çekilmek istendiği bildirilmiştir. Cevaben onay görmüş ve proje sonlandırılmıştır.